Mycket ut och in för Visby!


Det står nu nästan helt klart hur Visby's trupp kommer att se ut till nästa säsong!
Lagom till det att man har satt igång med träningen inför den nya säsongen så har man också
"spikat" ett par nya värvningar och flyttat upp ett par killar ifrån J-laget.
Man har dock ett par fortsatta frågetecken, något som säkert kommer att vecklas ut inom de närmaste dagarna!


Emil Zetterberg (Falun), Mikael Andersson (Helsingborg), Nisse Lindström (nygammal från Östergarn), Johan Börjesson (do.) är alla helt klara för nästa säsong i Visbys A-lag, dit har man även flyttat upp Robin Goffe och Tobbe Ockander ifrån J-laget.

Man har även gjort klart med en ny assistent till Mika i Henrik "Henget" Gustafsson.
Detta efter att Jocke Jönsson bestämt sig för att hoppa av p.g.a tidsbrist, något som Mika kommenterar såhär i dagens GT, - Tyvärr, jag hade naturligtvis helst sett att Jocke varit kvar men har han inte tid så har han inte. Jag vill inte övertala någon, det blir inte heller bra.
Han är dock posivtivt inställd till Henget och hoppas att det kan bli ett lyckat drag, - Jag hoppas han axlar det ansvaret som Jocke hade. Henrik har mycket innebandy i sig, han är en tänkare och en analytiker, säger Packalén till GT.

Man har även ett helt nytt namn på inkontot i Greger Andersson. Han har under föregående säsong spelat i den lettiska klubben FK Riga, Där han har haft en mindre lyckad sejour.
Enligt statistik hämtat ifrån
innebandymagazinet.se blev han bara den 14:e bästa målvakt i ligan. Ett skäl till det lär vara att han spelade i ligans näst sämsta lag.
Greger har i Sverige gjort runt 100 matcher i den svenska Elitserien för Jönköping IK och Balrog B/S, och även spelat i den finska högsta-ligan. Han är liksom Andreas Wilson (Ristomta) och Jonas Gatu (Falun) muntligt överrens med IBK, men är beroende av ett jobb innan en flytt kan fastställas.


image18



Mathias Larsson och Peter Kneiszl har nu ställt sig till den skara som har beslutat sig för lämna klubben, man tappar även Sebastian "Battan" Pettersson då denne skall göra lumpen under kommande säsong.
De som tidigare är klara förluster är: Josef Georgii, Robert Larsson, Henrik Gustafsson, Mikael Marquart, Tobias Wendelstig, Jonny Norrbom och Andreas Waktell.


/mt

Kommentarer
Georg Andersson säger:

Go gula go go blåa!

2007-05-29 @ 16:30:08
Johan Sjöstrand säger:

Hehehe... Ja du Marcus, när jag sa att han var billig så menade jag att om JIK skulle ha råd att köpa loss honom från FK Riga så kunde han inte kosta mycket. Billig syftar alltså inte på Greger Andersson som person utan på vad jag trodde att JIK hade råd med. Någon åsikt om Andersson som person har jag inte. Men en bra målvakt är han och en bra värvning för IBK, det enda jag saknar nu är en back eller två av toppklass. Tycker säsongen backar ser lite bleka ut.
Johan

Anonym säger:

Hur kan ni värva en måvakt från riga när det fortfarande finns en målvakt som inte ännu har skrivit något nytt kontrakt i divison 2?Varför tar man inte kontakt med honom först?

2007-05-30 @ 21:25:36
Marcus Thomasson säger:

Väldigt svårt att förstå vem du pratar om, men den mest intressanta är väl Georgie Mathew. Han har dock, vad jag har hört, bestämt sig för vidare spel i sitt Duvbo?!
Dessutom så håller Greger Andersson i sin fulla potential elitserie-klass, något som inte så många i div.2 gör.
Tar bort ett av dina inlägg p.g.a dubbel-post.

2007-05-30 @ 21:53:09 URL: http://ibk-fans.blogg.se
Anonym säger:

Vad jag har hört på ryktes väg så har inte Peter Nothen i tyresö förlängt ännu...

2007-05-31 @ 17:09:01
Marcus Thomasson säger:

Vad jag vet så är han en divison 1-spelare!?
Dessutom så tvivlar jag på att Nothén har samma potential som Greger.

2007-05-31 @ 22:08:51 URL: http://ibk-fans.blogg.se
Anonym säger:

skojar du med mig lr Thomasson?Vad jag vet så var han bra under serien...Samt att jag var och såg honom under sista matchen mot Bajen.Kan bara säga att utan honom hade dom inte gått upp.

2007-06-01 @ 16:27:52
Marcus Thomasson säger:

Jag skall inte sticka under bordet med att Peter Nothén är en fullt kapabel keeper, men jag tror samtidigt inte att han vill byta till Visby efter avancemanget med T/T.
Både nämnda målvakterna har ju erfarenhet ifrån elit, så ingen av dem är ju en dålig målvakt, eller för den delen en dålig värvning. Jag hoppas att man kan knyta en duktig målvakt och det spelar väl egentligen ingen roll om man väljer Peter, Greger eller någon annan som kan ge sig in i kampen som första keeper och konkurrera med Marquart på ett annat sätt än Josef Georgii gjorde.
För att försvara mitt argument ifrån föregående kommentar så tror jag mer på Greger Andersson som keeper. slut.

2007-06-01 @ 18:32:50 URL: http://ibk-fans.blogg.se
Anonym säger:

Ingen har väll varit
i kontakt med Peter Nothen lr?För om Visby inte har det.hur ska ni då
veta ifall han e intresserad.

2007-06-01 @ 22:15:57
Marcus Thomasson säger:

Jag vet ju inte, jag håller nämligen inte i värvningarna så jag spekulerar endast. Dock så känns det otroligt att han när han avancerat förra året med T/T kommer att byta klubb.

2007-06-01 @ 23:04:59 URL: http://ibk-fans.blogg.se
Anonym säger:

Det kan ju kanske stämma.Men hör av man inte av sig så vet man ju inte säkert.

2007-06-02 @ 10:52:15
Marcus Thomasson säger:

Visst är det så!

2007-06-02 @ 10:57:10 URL: http://ibk-fans.blogg.se
Mikael säger:

Frågan är, om ni nyper Greger Andersson och han blir förstemålis, ni vinner serien och avancerar uppåt. Är han då kvar? Vem ersätter? Han är ju inte direkt känd för att vara kvar länge i de klubbar han spelar i ...

2007-06-02 @ 11:08:39
Marcus Thomasson säger:

Mikael, om vi väl får hit honom och han får spela så tror (!) jag inte att han lämnar innan hans kontrakt är slut.
Men visst han är ju en flyttfågel, så vi får se hur det slutar.

2007-06-02 @ 12:04:03 URL: http://ibk-fans.blogg.se
Marcus Thomasson säger:

Dock, så är det väl lite samma sak med Nothén som också han vart runt i ett par klubbar så jag vet faktiskt inte!

2007-06-02 @ 12:05:04 URL: http://ibk-fans.blogg.se
Mikael säger:

Antar att fixas det jobb till honom så kanske han till slut stannar i en klubb längre än ett år ...:)
Nothén har också vandrat runt lite, men känslan är att han lär bli kvar i TT ett bra tag :-)

2007-06-02 @ 12:48:52
Marcus Thomasson säger:

Mikael, jo jag tycker samma sak. Har man ett redigt jobb så tror jag inte att man byter klubb efter varje sässe.
Som jag sa innan så tror jag inte heller på en Nothén-flytt det känns inte som om han kommer lämna T/T nu när de gått upp och allt!

2007-06-02 @ 13:34:34 URL: http://ibk-fans.blogg.se
Johan säger:

Men i grund och botten så vet jag att Nothen e en mycket bättre målvakt.
Och jag tror personligen att ifall visby skulle ta kontakt med honom så skulle han nog kunna tänka sig att lämna TT.

2007-06-02 @ 15:17:57
Johan säger:

Nu måste ju Peter Nothen vara ett intressant namn eftersom ni inte fick Greger, Marcus Thomasson.
För han verkar ju inte ha skrivit något nytt kontrakt ännu eftersom det inte står något om det på innebandy sidorna.

2007-06-13 @ 19:55:09
Marcus Thomasson säger:

Johan the man, absolut.
Bara det att det inte verkar som om ledningen i Visby vill ha någon målis, sorgligt men sant.

2007-06-13 @ 20:17:22 URL: http://ibkfans.blogg.se
Johan säger:

Okej det lät konstigt.För som jag ser det så behöver man ha en riktigt bra målvakt för att ta steget upp.Inget ont om dom målvakterna Visbys har.Men personligen tror jag inte att dom e lika bra .Och man behöver alltid ha konkurans bland målvakterna.

2007-06-13 @ 21:30:00
Marcus Thomasson säger:

Johan> Jo visst jag håller med dig till 110% !
MEN vi bor på en ö, vilket medför komplikationer med jobb och övrigt socialliv utanför innebandyn.
Så jag vet inte om styrelsen är berädda på att hitta jobb och lägenhet till både fru och spelare för femte (!) gången i år..
Får hoppas att "Stoffe" håller samma nivå som förra året och att "Börje" går mot sin fulla potential nu under sommaren.

2007-06-14 @ 12:15:46 URL: http://ibkfans.blogg.se
saning säger:

Såg på Tyresö:s hemsida att Nothen och dom går skilda vägar.Nu har dom tagit bort det under dagen.Frågan e vilket lag han kommer gå till nu när han e kontraktlös.

2007-06-26 @ 18:51:44
Marcus Thomasson säger:

Snackade med en kille inom IBK, som jag låter vara anonym, angående detta. Han sa att inte Notan var aktuell då han var citat var "galen".
Han sägs också ligga högt på Värmdös önskelista, går rykten om att han redan har skrivit på.
Jag vill se Notan i IBK. slut.

2007-06-26 @ 19:14:49 URL: http://ibkfans.blogg.se
Anonym säger:

Vad är IBK??

2007-06-26 @ 20:10:44
En som vet. säger:

Kan bara försvara Notan i detta.Han är inte "galen"den stämpeln tvättade han bort förra säsongen:)

2007-06-26 @ 20:32:13
Marcus Thomasson säger:

En som vet> Mmm, nån gång så mognar alla..
säger:
Vad är IBK??
2007-jun-26 @ 20:10
Det borde du väl veta om du hänger här?

2007-06-26 @ 20:52:02 URL: http://ibkfans.blogg.se
Anonym säger:

Fakta: Nisse kommer inte spela den här säsongen.

2007-08-01 @ 14:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback