Då var det klart!


Loove Ringwall är nu officiellt klar för Visby IBK, om det nu blir som talang-utvecklare eller asisstant till Mika återstår - Det kanske blir bådadera. Det blir fint för båda parterna och Mika kommer nog att vara bekväm med att ha en riktig ledare brevid sig i båset igen. Lycka till Loove!


Efter de första lediga dagarna på sommarlovet har jag insett en sak, jag har inte vart ledig ett dugg.
Det började officiellt i torsdags, det skulle vara möte på "kulgården" med de inblandade parterna, där Visby IBK var en av dem. De som dök ifrån IBK var: Loove R, Micke A och Andreas W, starkt av "superstarsen" att visa vägen!
Men som sagt detta var bara ett "möte inför", då det var på lördagen det skulle smälla!
Lördagen började klockan 08.30 för mig, en sådär rolig tid när man har haft skolavslutning dagen innnan, jag åkte ut med mina arbetspals och vi började lassa lite saker runt 9.00.
De första ifrån IBK som kom var Loove Ringwall med ett litet släptåg av junisar, något tagna av gårdagens bravader.
Runt 10.30 så dyker de spelarna och föräldrarna som skall vara med upp och det visar sig att det är ett par som saknas. Men än en gång så visar Wahman att han är en stor person och hämtar några eftersläntrare.
De ifrån a-laget som var där var:
Tobias Ockander, Micke Anderson, Andreas Wahman, Philip Thiding och Kristoffer Virtanen.
Hela IBK-parten verkade kunna tygla de 500 (!) norrmän/svenskar/danskar/finnar som var där och ett stort tack för er insats, det var en möchte trevlig dag!

Nu har man gått ut, även i media, med planerna om en ny match-arena, detta luktar stort,större,störst.
Det blir en hall i tre plan med 1 500 läktarplatser, vip-loger och restaurang som ska rymma såväl elitidrottslagen som stora kulturevenemang. En av de som står i spetsen för projektet är Pelle Viberg (vem annars?) och hans planer är ganska storartade! Man har varit på "studiebesök" vid Löfbergs Lila Arena och Swedbank Arena i Örnsköldsvik och det sägs att man skall hämta inspiration ifrån de båda. Som sagt, detta kan bli riktigt, riktigt stort!
Det största problemet man i dagsläget har är att hitta sponsorer till projektet, en av de som sägs bli de största finansiärerna är Svenska Spel.

Så vem vet? Vi kanske får en "Kejno Arejna" vid hösten 2008.


/mt


Kommentarer
Mikael säger:

Loove Ringvall klar skriver du, men står inget på hemsidan?

2007-06-24 @ 10:38:53
Marcus Thomasson säger:

Mikael> jag vet inte vad hemsidan håller på med riktigt, för det är mycket som har hänt som de inte ens nämner.
Men han är enligt Mika, han själv och alla medier klara!

Mikael säger:

Jag litar på dig, så ifrågasätter absolut inte din nyhet. Bara lurade på varför hemsidan inte har med de, för de publicerar ju nyheter om fotbollen ...
Men då är du lika frågande som mig då :)

2007-06-24 @ 23:54:46
Marcus Thomasson säger:

Japp, absolut. Jag har ingen aning om det finns ett intresse för något annat än fotbollen såhär under lågsäsong.

2007-06-25 @ 13:00:39 URL: http://ibkfans.blogg.se
Mikael säger:

Jag har inte ens läst nyheterna om fotbollen, men de måste väl vara på lallarnivå ?

2007-06-25 @ 13:52:25
Marcus Thomasson säger:

Ahjo, det är det ju i allra högsta grad.
Div. 4 - högstaligan på gotland. All respekt hos de som spelar, men Visby IBK är ju i första hand en innebandyklubb och det är där det största intresset skall ligga.

2007-06-25 @ 15:34:26 URL: http://ibkfans.blogg.se
Mikael säger:

Håller med dig, respekt för de som spelar. Men Visby IBK är en innebandyförening med höga ambitioner och tycker man biter sig själv i arslet genom att lägga ut fotbollsnyheter, det tar udden av hur seriöst Visby IBK ser på innebandyn tycker jag.

2007-06-25 @ 23:31:11
Marcus Thomasson säger:

Det är verkligen jätte sant. Kanske får bli en blogg om det, om man vågar.

2007-06-26 @ 12:53:35 URL: http://ibkfans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback