Hammarby rustar för återtåg!


Johan Davidsson
, 35, är klar för Hammarby och flera toppspelare är på väg. - Inom kort kan det komma att presenteras flera toppförvärv hos oss, säger Hammarbys starke man Jan Nodén.

Johan Davidsson har vunnit SM-guld och VM-guld och är en av Sveriges mest meriterade backar genom tiderna.

- Skulle vara kul att ta upp Hammarby i elitserien, säger veteranen Davidsson.

Även förra säsongens starka nyförvärv från Umeå, David Schäfer, är klar för en fortsättning i klubben trots uppvaktning från andra klubbar.

(taget ifrån innebandynytt.se)



I och med detta så blir ju tvåan ännu ett snäpp mer intressant, vilket man i och för sig alltid får räkna med när man har o göra med stockholmslag och avdankade spelare, allt kan hända.


/mt

Kommentarer
Thomas F säger:

Geografiskt så måste man som äkta stockholmare ifrågasätta om Gaik är ett stockholmslag.
GAIK, Grimsta aik,som det ursprungliga namnet är, ligger i Uppland, närmare Uppsala än Stockholm ;-), måhända i
stockholmslän, men att kalla det "stockholmslag" är lite väl MAGSTARKT för en trogen söderkis.
Thomas F

2007-07-06 @ 08:24:27
Mikael säger:

Svåraste motståndaren i årets serie för Visby blir ....
...Visby IBK, ni kommer vara era egna värsta fiender. Gamla farbröderna i Bajen har passerat bäst-före-datum och inget av de andra lagen skrämmer.

2007-07-06 @ 09:58:22
Marcus Thomasson säger:

Thomas F> Du måste ha varit morgontrött när du skrev det där!! :D
Det handlar om Hammarby, som jag anser i allra högsta grad är ett stockholmslag, eller hur?
Mikael> Hmm, jag känner till laget väldigt bra, måste jag säga, och jag kan verkligen inte förstå hur du menar?
Eller du menar kanske att det inte är något motstånd och serien kommer att bli superlätt?

Mikael säger:

Det känns som att ditt inlägg var skrivet med (för) mycket respekt för bajen, men kanske misstolka dig. Men å andra sidan, med de förstärkningar som gjorts och med meriterade Packalén på andra året, så kan ni ju bara förlora serien, inte vinna den, om du förstår hur jag menar. Allt annat än serieseger lär vara ett gigantiskt misslyckande.

2007-07-07 @ 00:43:34
Marcus Thomasson säger:

Mikael> Min respekt hos "Bajen" ligger väl mäst i att de har ett par riktigt bra lirare! Sen så är organisationen under all kritik, man han inte ens en tränare tillsatt än. Men som alltid, alla stockholmslag kan mycket väl få 3-4 elitseriespelare över en natt och det är ju framför allt det som gör "östran" till den överlägset bästa Div. 2:an.
Sen så tror jag, liksom du, att ibk kommer att klättra upp till 1:an i år.

2007-07-07 @ 03:47:48 URL: http://ibkfans.blogg.se
Mikael säger:

Visst är det så att det kan ramla in goda spelare , men ser inte div 2 som omöjlig.
Hade god insyn i klassen på den förra året och frånsett Älvsjö och i viss mån Visby så imponerade inga lag på mig. Jag kanske har andra måttstockar, visst är det bästa tvåan, men långtifrån någon bra serie. Så se för f-n till att ta er därifrån nu.

2007-07-07 @ 13:59:16
Marcus Thomasson säger:

Jag påstår absolut inte heller att det är en bra serie, men det är dock den bästa. Förresten så måste du hålla med om att Värmdö såg riktigt starka ut ett tag och man kan inte förneka bröderna Norlings förmåga, eller hur?
Klart vi skall ifrån tvåa-träsket!! Tänker redan på vilka som kommer spela i Mellersta ettan nästa år. :D

2007-07-07 @ 18:42:49 URL: http://ibkfans.blogg.se
Mikael säger:

Norlings är bra, men INTE så bra att man inte ska kunna ta bort dom, speciellt Visby måste kunna ha verktygen för det.
Ja, de hoppas jag :-)

2007-07-07 @ 19:10:45
Henget säger:

Hej mitt i sommaren!
Tänkte bara tipsa om en liten grej... Om ni inte redan sett det.
Svenskafans söker skribenter och lag som vill vara med på deras nya innebandysida.
Låter väl som ett jobb för er grabbar?
Inte för att jag inte tycker om det ni gör här men det kanske skulle nå ut till fler på den sidan?
http://www.svenskafans.com/innebandy/anmalan.asp
Sommarhälsningar /henget

2007-07-13 @ 15:41:38
Marcus Thomasson säger:

Tjenare Henget!
Det låter väl intressant, men det är många bollar i luften just nu.. Men vem vet, kanske hade vart värt... Aja, får tänka lite på det i alla fall!
Var du förresten på Snook igår? Missade dem totalt.
I vilket fall som helst, ha en fortsatt trevlig sommar!!

2007-07-13 @ 17:18:47 URL: http://ibkfans.blogg.se
skåjö säger:

Han har väl en tvilling, jonah tajm som också spelar?

2007-10-10 @ 20:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback